در این گزارش با اسرار سوره توحید از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) آشنا می شویم.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران قرآن کریم معجزه الهی، کلام حق، ارتباطی میان بنده و معبود، دارای اسرار و رموز بسیار است.
در این بخش از گزارش به برخی از اسرار سوره توحید از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) اشاره می کنیم.
ختم، قرائت و خواندن توحید برابر با قرائت ثلث قرآن کریم است و ده برابر تمام کسانی که به خدا، ملائکه و کتابهای آسمانی ایمان آورده اند برای آنها حسنه و ثواب ثبت می شود.

پیامبر اکرم (ص) با اشاره به روایتی از حضرت جبرئیل می فرماید:
حضرت جبرئیل در هنگام مرگ بنده مومنی به دلیل ختم، قرائت و خواندن سوره توحید به صورت دائم در ایام عمرش در حال قیام، قعود سواره، پیاده و در رفت و آمد، نماز خواند.
و در ادامه با نکته ای دیگر در خصوص برخی از اسرار سوره توحید از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) آشنا شویم.
ختم و قرائت سوره توحید پس از نماز نظر افکندن رحمت خداوند، آمرزش گناهان، برآورده شدن حاجات و در امان بودن او در پیشگاه خداوند است.
امام علی (ع) به نقل از پیامبر اکرم (ص) می فرماید: ختم، قرائت و خواند سه مرتبه سوره توحید قبل از خواب عامل حاضر شدن پنجاه هزار فرشته الهی، پاسبانی و نگهبان آنها در آن شب است.
همچنین بنابر روایتی از حضرت زهرا (س)، به نقل از پیامبر اکرم (ص)؛ ختم، قرائت و خواند سه مرتبه سوره توحید شب هنگام قبل از خواب عامل شفاعت پیامبران الهی (ع) در روز آخرت رضایت، خشنودی پیامبران از ختم کنندگان این سوره، برابر با به جا آوردن حج عمره، ختم قرآن کریم و رضایت و خشنودی مومنان از او است.
و اما ...
اسرار سوره توحید از دیدگاه امام علی (ع)؛ ختم، قرائت و خواندن 12 مرتبه سوره توحید پس از نمازهای 5 گانه با گشودن دستها به سوی آسمان عامل پاک شدن گناهان قبل از مرگ و لحظه های بیرون رفتن از دنیا، بازخواست نکردن او در قیامت و برآورده شدن حاجات است.
امام جعفر صادق (ع)، با اشاره به اسرار سوره توحید می فرماید: هر کس هر روز در نماز خود سوره توحید را نخواند روز قیامت به او گویند ای بنده ی خدا تو از نمازگزارندگان نیستی.
هر کس در طول هفته و روز جمعه سوره توحید را نخواند و سپس بمیرد به دین ابی الهب از دنیا خواهد رفت.
اگر فرد بیماری در زمان بیماری خود سوره توحید را نخواند و در آن هنگام از دنیا برود پس از مرگ بر شدت بیماری او افزوده و اهل آتش و دوزخ است.
خواندن ده مرتبه سوره توحید هنگام خروج از منزل عامل حفاظت پروردگار و نگهبانی او تا زمان بازگشت به منزل است.
در ادامه با اسرار سوره توحید از دیدگاه امام موسی کاظم (ع) آشنا می شویم.
خواندن سوره توحید در 6 طرف خود در هنگام حضور نزد افراد جبار و شرور عامل حفاظت پروردگار از او و رفع بلایا و مشکلات است.
خواندن سوره حمد، توحید، ناس و فلق قبل از رفتن به سفر و بر در خانه و بر شش طرف خود عامل حفظ و نگهداری در طول سفر و سالم رسیدن به مقصد و بازگشت به منزل است.
گفتنی است: ختم، قرائت و خواندن سوره توحید دارای ثواب، فضیلت و اسرار بسیاری است.
بنابر فرمایش امام محمد باقر (ع): هر کس سوره حمد و توحید حال او را خوب نکند چیز دیگری حال او را خوب نخواهد کرد. سوره توحید برای همه امور و هر علتی نیکو است.

منبع : سایت



موضوع :